Social Icons

April 23, 2011

awas!! palestin dalam bahaya. cukupkah keimanan anda untuk membantu mereka?

Khamis, 16/12/2010 – Tentera Israel memusnahkan sebuah rumah warga Palestin di pinggiran kota Al-Amoud Ras di Baitulmuqaddis berdekatan bandar Silwn, pada Selasa lalu dengan alasan tiada permit.

Sumber-sumber tempatan berkata bahawa sekumpulan besar pasukan keselamatan mengawal pasukan tentera Israel tersebut, dan menambah bahawa mereka mengelilingi daerah tersebut dan menyekat laluan masuk dan keluar sebelum perumahan itu dimusnahkan.
Anggota keluarga warga Baitulmaqdis terpaksa berhadapan dengan pasukan keselamatan, yang bertindak kejam ke atas mereka.
Netanyahu Disiasat Atas Kes Rasuah
Khamis, 16/12/2010 – Parti Kadema sebagai parti pembangkang dalam pemerintahan Zionis meminta perdana menteri Israel, Benyamin Netanyahu disiasat atas kemungkinannya terlibat dalam kes rasuah dengan salah seorang anggota Knesset di parlimen Israel, Urey Ariel. Namun Kadema tidak menyokong usul pembentukan kumpulan penyiasat rasmi (TPF), berkaitan insiden kebakaran Karmel.

Ketua jawatankuasa urusan pengawasan negara di parlimen, Yoil Hasun dari parti Kadema mengatakan, pihaknya telah mengirimkan surat kepada peguam negara untuk menyiasat Netanyahu berkaitan isu dana bernilai 22 juta shekel untuk memperbaiki sekolah agama di bawah badan keagamaan nasional Israel, sebagai imbalan atas meluluskan keputusan pembentukan jawatankuasa pemeriksaan terhadap insiden Karmel yang melibatkan 43 warga Zionis terbunuh.

Pasukan rejim Zionis Menyerbu Rumah Ahli Parlimen Halaika
Khamis, 16/12/2010 – Tentera Penjajah Israel (IOF) menyerbu rumah ahli parlimen Samira al-Halaika di Pekan Shuyukh, daerah al-Khalil pada tengah hari Selasa, kata ahli parlimen itu.
Dia menambah bahawa empat kenderaan IOF berhenti di hadapan rumahnya dan memanggilnya bersama anaknya, Osama dan seorang tentera memberitahunya bahawa mereka datang untuk mengucapkan 'Selamat Hari Raya.

Penggubal undang-undang itu berkata bahawa dia menolak ucapan itu dan berkata tidak ada perayaan pada hari itu dan menambah bahawa itu satu tindakan provokatif di jalan awam.
Dia memberitahu bahawa askar itu meletakkan penghalang di depan rumahnya dan memberhentikan sepuluh kereta dan menyoal semua yang berada di dalam kereta itu.
Pegawai keselamatan di Ramallah pada Isnin dan Selasa memanggil ratusan penduduk Palestin di al-Khalil termasuk suami ahli parlimen bersempena ulangtahun penubuhan ke-23 HAMAS. Anaknya Anas, masih di dalam tahanan IOF untuk hari ke 34 di pusat soal siasat Jalama.

0 coretan hati: