Social Icons

July 24, 2011

Cinta-Mu Illahi


Dalam kesempitan waktu,
Fikiranku masih sempat memikirkan-Mu,
Betapa terbatasnya waktu,
Singkatnya waktu untuk aku bertemu dengan-Mu,
Sesaat berpisah,
Hatiku sudah mulai merindui-Mu,
Selangkah aku menjauhi dari rumah-Mu,
Berat kurasakan untuk meneruskan langkah ini.

Segala kasih dan sayang yang Kau berikan,
Tidak mampu untuk kubalaskan,
Yang mampu kuberikan,
Hanyalah titisan air mata,
Saat aku bertemu dengan-Mu,
Melampiaskan segala rindu yang terbuku,
Agar rindu ini kan terlerai.

Kau sentiasa ada saat aku perlukan-Mu,
Sentiasa mendengar akan luahan hatiku,
Menjaga keselamatan dan Imanku,
Membantuku saat aku didatangi ujian,
Memberikan kasih dan sayang yang tidak pernahkan surut,
Bahkan makin menggunung,
Menerangi hatiku saat ia kegelapan,
Menenangkanku saat aku dilanda kegusaran,
Sesungguhnya Kau tiada tandingan.

Akan aku sentiasa mengingati-Mu,
Dalam doaku, jagaku, lenaku dan sujudku,
Kau akan sentiiasa di hatiku,
Kasih dan sayang yang terunggul hanya buat-Mu,
Semoga kasih sayang insan yang hadir dalam hidupku,
Tidakkan merubahnya,
Kerana daripada-Mu aku datang dan kepada-Mu jua aku kembali,
Kau kuatkanlah Imanku,
YA RABBUL IZZATI...

0 coretan hati: